Tech
Publicitate pe orbita Pamantului | Pepsi ia in considerare „proiectarea” siglei noaptea pe cer, folosindu-se de sateliti

Gigantul din industria bauturilor racoritoare a anuntat ca poarta discutii cu o companie Start-up din Rusia, care vrea sa ofere brand-urilor posibilitatea de a-si proiecta siglele, in timpul noptii, pe cer. StartRocket, firma ruseasca, se va folosi de sateliti care plutesc pe orbita joasa a pamantului, iar imaginile proiectate de acestea ar putea fi observate pe o raza de 50 de km patrati.
Subsidiara ruseasca a PepsiCo a semnat un acord de parteneriat cu cei de la StartRocket, pentru o campanie experimentala de publicitate in stratosfera, prin care vor sa promoveze un nou produs din gama Pepsi, insa desi interesat de tehnologie, producatorul de bauturi carbogazoase spune ca nu isi propune sa implementeze o astfel de reclama in viitorul apropiat.
Tehnologia folosita in proiectul futurist se bazeaza pe lansarea in orbita joasa a pamantului, la aproximativ 400-500 de km altitudine, a unor micro-sateliti, capabili sa proiecteze 3-4 imagini pe zi, folosind ca sursa de iluminare, lumina venita de la soare.
Conceptul este, pe cat de simplu, pe atat de costisitor. Compania din Rusia va taxa firmele care vor sa isi faca publicitate in spatiu cu 200.000 de Dolari, pentru o reclama vizibila opt ore pe cerul noptii, in timp ce pentru zece zile de publicitate pe orbita, companiile vor plati aproximativ 500.000 de Dolari.
Nu este pentru prima data cand este adusa in discutie publicitatea „extraterestra”. Un grup de japonezi si-a propus amplasarea de panouri pentru reclame pe suprafata lunii, obiectiv pe care, spun ei, il vor indeplini pana cel tarziu in 2020.